Matematika v dvigalu

IMG_4008Ste se kdaj vprašali, zakaj nekatera dvigala nimajo možnosti, da se ustavijo v vsakem nadstropju? Meni se je ta misel porodila, ko sem včeraj odhajala iz prijateljičinega bloka. Že večkrat sem videla dvigala, ki se ustavijo le v 3., 6. in 9. nadstropju, včeraj pa se mi je posvetilo, kakšno povezavo ima to z matematiko.

Blok, v katerem sem bila, ima deset nadstropij. Njihovo dvigalo pa se ustavlja le v vsakem tretjem nadstropju. Se vam zdi, da se dvigalo nekoliko preporedko ustavlja in da imajo nekateri stanovalci to nesrečo, da se morajo po uporabi dvigala še po stopnicah dvigniti za dve nadstropji? Vsak stanovalec se mora največ za eno stanovanje spusti ali dvigniti še po stopnicah. Pri odgovoru, zakaj je to res, ima prste vmes število 3 in njena lastnost, ki smo jo že srečali v objavi Kako hitro oceniti popust?

Ta lastnost pravi, da za vsako število velja, da je ali deljivo s 3 ali je njen naslednjik deljiv s 3 ali pa je njen predhodnik deljiv s 3. Na primer, za število 5 velja, da je njen naslednjik, torej število 6, deljivo s 3. Za število 22 pa velja, da je njen predhodnik, število 21, deljivo s 3. Torej, za številko vašega nadstropja velja, da je ali deljivo s 3, ali pa je število enega nižje ali enega višje deljivo s 3. V tistem nadstropju, ki je deljivo s 3, se bo ustavilo dvigalo. In to je, kot smo že povedali, ali vaše ali eno nižje ali eno višje. Torej se vam ne bo treba nikoli po stopnicah sprehoditi več kot za eno nadstropje. Če seveda pritisnete na pravo številko v dvigalu. 🙂

Leave a Reply